One Piece Live Action: Élőszereplős kalózkodás óriási elvárásokkal
Vár a tenger és egy rakás fura alak
Augusztus 31.-én debütál a Netflixen Eiichiro Oda nagysikerű mangája alapján készült 8 részes élőszereplős One Piece adaptáció. Monkey D. Luffy és a Szalmakalapos kalózok kalandjai 1997-ben kezdődtek a Weekly Shōnen Jump oldalain, majd 2 évvel később az anime feldolgozás is útjára indult Japánban. Temérdek számú rajongó várja feszülten, hogy mire megy a streaming szolgáltató kedvenc történetük átdolgozásával.
A történet változatlan, de azért mégsem
Sok adaptáció elkövette azt a hibát, hogy túlságosan eltért az eredeti műtől, gondolhatunk itt például az ugyancsak Netflix által prezentált The Witcher sorozatra, ami részben ennek is köszönhetően elvesztette legnagyobb sztárját Henry Cavill személyében. Az előzetesek alapján a One Piece élőszereplős sorozatában is lesznek kisebb-nagyobb változtatások, például a karakterek kinézetét tekintve, Sanji szemöldöke nem lesz kunkori és Usopp orra is normális méretű marad, ezek viszont nem befolyásolják a történetet és élőszereplős változatban meglehetősen furcsán is hatnának. Nagyobb, történetet befolyásoló változtatás viszont, hogy a Gyojin (halember), Arlong feltűnik a Baratie-nek nevezett tengeri étteremben, holott az eredeti műben csak jó néhány epizóddal később találkozunk a karakterrel. Bizakodásra ad viszont okot, hogy az eredeti alkotó, Oda vigyázó szemei alatt készítették az adaptációt, ha valami nem nyerte el a tetszését azt újraforgatták és folyamatosan tanácsokkal látta el a készítőket.
Nagyszerű casting
A főbb karaktereket alakító színészeket sokkal jobban nem lehetett volna kiválasztani. Oda például egy promóciós videóban elmondta, hogy nem tudna mást elképzelni Luffy szerepére mint Iñaki Godoy. De a mellék karakterek is meglehetősen nagy gonddal lettek castingolva. Az előzetesben és egyéb promóciós anyagokban látottak alapján a színészgárda nagyszerűen összekovácsolódott és kitűnően érezték magukat a forgatásokon.
Nem a költségvetés lesz a probléma
A Netflix nem spórolt semmin amikor belevágott a projektbe, a sorozat ugyanis nagyjából 18 millió dollárba került epizódonként. Ezzel olyan sorozatokat előz meg mint a Trónok harca vagy A Mandalóri. Az előzetesek alapján azt mondhatjuk, hogy ennek van is eredménye, a látvány szemet gyönyörködtető, a díszletek nagy részét megépítették ami nagy piros pont. A CGI néhol ugyan döcög, de előzetes alapján nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, ezeken még javíthatnak a készítők.
Összegzés
A trailerek alapján az anime rajongói, és úgy általában az animés közösség, bizakodhat a sorozattal kapcsolatban. Szükség van már egy igazán kitűnő adaptációra ebben a műfajban. Kíváncsian várjuk a premiert, és reménykedünk, hogy nem ez lesz az utolsó alkalom amikor hús-vér formában láthatjuk a mindig vidám szalmakalapos gumiembert, ha Oda-sensei rábólintott akkor rossz nem lehet.